Volta al Montsant amb LLibert Mill i Scott Spark 910

La primera EXPERIÈNCIA CICLES CATALUNYA ens ha portat a Ulldemolins, comarca del Priorat. Realitzarem el recorregut marcat de la Volta al Montsant en btt (90Km aprox) que es pot començar des de diferents pobles de la zona i és circular.

La ruta la fem amb la bicicleta de test SCOTT SPARK 910, de la que destaquem algunes característiques importants: 120mm de recorregut de suspensions amb 3 posicions de bloqueig, quadre de carboni HMF, rodes de 29” amb pneumàtics de 2.35, tija telescòpica i grup shimano XT 2x11V.

L’enfoc d’aquesta bicicleta és totalment trail-all mountain, ja que ens permet fer molts quilòmetres amb comoditat i seguretat amb un extra de diversió gràcies a les seves característiques i la nova geometria.

L’inici de la ruta és ràpid amb un tram llarg d’asfalt fins les crestes de la Llena i després es fa pista direcció Margalef, la Bisbal de Falset, i Cabaces a partir d’on iniciem el primer tram de GR on fem ús de la tija telescòpica en un tram curt però tècnic de baixada. Enfilem carretera fins al poble de la Figuera. Després de passar per la Figuera i continuar pujant suaument ens trobem a la meitat de la ruta.

Baixada ràpida al principi, passant a GR i sender molt llarg de baixada fins a la Vilella Baixa, punt més baix de la ruta i aquí comencem a pujar cap a la Vilella Alta, després arribem a Escaladei i la seva Cartoixa que com sempre es mostra espectacular. Aquí comença la pujada més dura cap a la Morera del Montsant, un tram força conegut per la seva ubicació i el pas d’altres rutes com Pedals del Priorat. Des de la Morera del Montsant fins a Cornudella el tram de GR es realment fabulós i per gaudir-ho al màxim, per seguir cap al Santuari de Sant Joan del Codolar.

En aquest punt ja ens acostem al final de la ruta i el GR que ens porta des de el santuari fins Albarca és tècnic i ple de còdols!!! Passat Albarca pista fins a les Ermites que és un bon lloc on passar el dia, on hi ha nombroses rutes de senderisme i per fer “picnic” amb el poble d’Ulldemolins a tocar. Acabem amb la “cirereta”, un darrer sender de lloses i remuntar des de el riu fins al poble on acabarem el recorregut.

Conclusions

LA RUTA
Dificultat física alta per fer-ho amb una jornada però hi ha possibilitat de repartir-la en dues o tres etapes. La dificultat tècnica és mitja/baixa en el 80% del recorregut tret del senders que són tècnics amb algun tram de dificultat alta.

LA BICICLETA
Molt apta per fer de tot, però on hem tret més profit de les suspensions i ha sigut als trams tècnics i complicats que és on treu tot el potencial. En algun tram d’asfalt els pneumàtics arrastren bastant, tot i que ens permet rodar amb lleugera fluïdesa. Una vegada agafem pista i corriols, és quan el comportament de les suspensions, la rigidesa del quadre i la geometría totalment nova de la SCOTT SPARK ens fa espremer aquesta bicicleta i gaudir com a nens.